Honeypot lanceert Digital Dummy Hotline, het nieuwe ‘Wikipedia’ voor tech vraagstukken

Honeypot, het platform voor developers in Europa, heeft de Digital Dummy Hotline gelanceerd. Op de website digitaldummyhotline.nl kan iedereen zijn technologie-gerelateerde vragen indienen. Honeypot gaat vervolgens op zoek naar een antwoord.

Tech werkt het beste wanneer het mensen bij elkaar brengt. Maar tegelijkertijd is het ook best ingewikkelde materie af en toe. Iedere professional vraagt zich wel eens af wat een bepaalde tech-term nou precies betekent of hoe een digitaal fenomeen nou precies werkt. Zelfs voor mensen uit de digital native generatie valt er nog veel te leren. Daarom is de Digital Dummy Hotline in het leven geroepen. Hier kan iedereen terecht die een digitale vraag heeft: Honeypot gaat vervolgens op zoek naar het antwoord. Op digitaldummyhotline.nl staan alvast een aantal vaak gehoorde vragen en antwoorden uitgewerkt, en daar komen er de komende tijd steeds meer bij als het aan Laura Schukkink, de Nederlandse Country Manager van Honeypot ligt: 'Binnen alle facetten van de digitale wereld zien we dat de markt grote moeite heeft om vraag en aanbod bij elkaar te brengen', vertelt Schukkink. 'Dat is zo voor de arbeidsmarkt, maar ook op het gebied van kennis. Wij zien het als onze maatschappelijke plicht om deze kloof te verkleinen. Vandaar dat we met dit initiatief gestart zijn.'

Een adequaat digitale kennisniveau is belangrijker dan ooit. Volgens DNB zal de economie zich in Nederland snel herstellen in het post-pandemie tijdperk. Technologie is daar onlosmakelijk mee verbonden aangezien Nederland een tech-land bij uitstek is. Om hierop aan te sluiten en de boot niet te missen kan iedereen die een digitale vraag heeft deze op de Digital Dummy Hotline stellen. Zie ook de video.